Rebranding Restol Houtolie

Restol Houtolie is de beste bescherming voor buitenhout. Wij verzorgden de volledige herpositionering en branding. Inmiddels staan in de betere vakhandels de nieuwe blikken van dit product. In heel Europa!

Het begint met de strategie

Waar begin je met een merk dat al tientallen jaren bestaat en in menig schuur op de plank staat? Om met een goed idee te komen is een goede strategie het belangrijkste. Zo’n strategie ontstaat natuurlijk niet vanzelf. Daarvoor is onderzoek nodig.

Ons onderzoek begon met een spoedcursus over de voordelen van Restol Houtolie. Er is menig plankje door ons bewerkt om met eigen ogen te kunnen zien wat de voordelen van het product zijn. Leerzaam, leuk en essentieel!

Het begint met de strategie - Peppermint Media
Complete plaatje - Peppermint Media

Complete plaatje

Zowel winkeliers als consumenten zijn de doelgroep. Omdat we niet van aannames houden, hebben we met beide doelgroepen intensieve gesprekken gevoerd. Hierdoor ontstond er een goed beeld van het imago van Restol Houtolie en was sneller duidelijk welke stappen er nodig waren voor een succesvolle rebranding.

Ons idee viel in de smaak. Na enkele dagen was de handtekening gezet en konden we ons volledig richten op de herpositionering van Restol Houtolie. Resultaat:

  • een fotoshoot
  • nieuw blik ontwerp
  • nieuwe brochures (3-talig)
  • nieuwe leaflets (3-talig)
  • nieuwe kleurstalen
  • nieuwe website

Rebranding Restol Houtolie - Peppermint Media
Rebranding Restol Houtolie - Peppermint Media
Rebranding Restol Houtolie - Peppermint Media

Tijd voor een opfrisbeurt van jouw merk?

Wij helpen je groeien