-

3 meest gemaakte fouten. Trap er niet in!

Om uw bedrijf te laten groeien moet u de aandacht trekken van klanten. En ze aanzetten tot actie. Reclame kan daarbij helpen. Het kan de snelste manier zijn om uw bedrijf te laten groeien. Maar…het kan ook de snelste manier zijn om alles om zeep te helpen.

Als u het meeste wilt halen uit uw reclame, marketing en communicatie, zorg dan dat u deze 3 meest gemaakte fouten voorkomt.

De 3 meest gemaakte fouten in reclame, marketing en communicatie.

1. Gebruik van verkeerde woorden

Ook weleens een advertentie gelezen of een folder gekregen die direct uw aandacht trok? Terwijl uw anderen totaal negeert? Voordat u bijvoorbeeld een advertentie gaat plaatsen is het verstandig om eerst verschillende versies te maken. Test welke versie het beste werkt bij uw doelgroep. Door een aantal zinnen te herschrijven en beter te focussen op uw doelgroep (en hun behoefte) kunt u een groot verschil maken.

Zo zijn er bijvoorbeeld 25 woorden die ALTIJD werken; ze trekken de aandacht, wekken interesse en zetten aan tot actie. We vertellen u zometeen hoe u deze lijst gratis in uw mailbox kunt krijgen. Eerst nummer 2:

2. Slechte boodschap

Vaak lees je reclameboodschappen die onduidelijk zijn. Het kost de lezer of kijker moeite om te ontdekken wat er nou exact bedoelt wordt. Dit heeft allemaal te maken met een slecht geschreven boodschap. Het zal u verbazen welk verschil een paar woorden kunnen maken. Om u te overtuigen hebben we tijdelijk een zeer interessante aanbieding voor u, daarover zometeen meer.

3. Verkeerde focus

Als u de aandacht wilt van uw klanten, richt u dan op de behoefte van uw doelgroep. Uw klant heeft geen boodschap aan alle diensten en producten van uw bedrijf. Het interesseert ze ook niet hoe lang uw onderneming al bestaat. Focus u op de behoefte van de klant. Welk probleem heeft de klant? En hoe kunt u dat oplossen? Rent u echt naar de winkel voor een potje creme met hyaluronzuur en retinol? Nee. Maar waarschijnlijk wel als de boodschap is dat de creme rimpels als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Dat is het verschil tussen een tekst met feiten en een tekst met voordelen.


Delen met anderen?

Scherpere teksten leren schrijven?

Bel of mail voor een vrijblijvende afspraak

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!