-

5 Gevaarlijke marketing missers!

Trap er niet in! Ze zijn (bijna) vanzelfsprekend en daarom extra gevaarlijk…
Zorg dat u deze 5 missers voorkomt…

1) De concurrentie nadoen.

Stop ermee! Trek uw eigen plan. U bent ondernemer omdat u van een uitdaging houdt. Zoek uw eigen plek in de markt en ga ervoor! Stap uit het grijze gebied en durf risico’s te nemen. In deze tijd is het opvallen of omvallen.

2) Trage reactie op aanvragen.

De wereld staat niet stil… Tien jaar geleden zou niemand het vreemd vinden als een offerte een week op zich liet wachten. Tegenwoordig hebben we internet. Heel snel internet. Alle informatie is binnen een seconde bereikbaar. Als u niet snel reageert is uw concurrentie u voor! Hoeveel offerteaanvragen heeft u nog op de stapel liggen?

3) Onderschatten van klantenservice.

U vindt telefoontjes van klanten maar hinderlijk? U vindt het irritant om te moeten reageren op klachten? Dan kunt u uw bedrijf nu beter meteen dichtgooien. Behandel ELKE klant, ELK telefoontje, ELKE email alsof het van uw meest waardevolle klant komt. Waarschijnlijk is dat namelijk ook zo. Een klacht is een leermoment. U krijgt namelijk een uitgesproken mening over uw bedrijf, product of dienst van uw klant. Daar kan geen marktonderzoek tegenop!

4) Onderschatten van mond-tot-mondreclame.

Het begrip mond-tot-mondreclame wordt onderschat. Het gaat niet alleen meer over persoon A en persoon B die over uw bedrijf praten op een verjaardag. Het gaat ook over berichten op internet. Stel: u heeft een klant (in zijn ogen) slecht behandeld. Deze klant kan binnen een minuut een vernietigend bericht over u schrijven op zijn weblog. Als dit bericht wordt overgenomen door anderen krijgt u een effect waar Domino Day jaloers op is. Hou daar dus rekening mee.

5) Denken dat u het allemaal al weet.

Niemand weet alles. Maak gebruik van de kennis van anderen. Neem zoveel mogelijk informatie op. Lees zoveel mogelijk. Volg zoveel mogelijk lessen, cursussen en trainingen. Filter de onzin eruit. En kijk dan nog eens kritisch naar alles wat u doet. Wie in deze tijd stil blijft staan verdwijnt langzaam naar de achtergrond.

De beste manier om te ontdekken of u met uw marketing nog wel op koers ligt is het doen van een bedrijfsscan. Hoe kijkt een (potentiële) klant naar uw bedrijf? Hoe wordt een (potentiële) klant behandeld? Wat straalt u uit met uw bedrijf? Wat stralen uw medewerkers uit? Het antwoord op deze vragen kan verhelderend, schokkend, teleurstellend, geruststellend en een openbaring zijn.


Delen met anderen?

Wilt u weten waar uw kansen liggen?

Vraag een bedrijfsscan aan

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!