-

5 Gratis marketingkansen voor 2010

Het was me het jaartje wel: van de één op de andere dag vielen er bedrijven om. Bedrijven die jarenlang bezig waren met het opbouwen van hun merk. Weg.
Wat hebben we daarvan geleerd? Peppermint Media zet voor u 5 marketingkansen voor het nieuwe jaar op een rijtje.

1. Blijf bij uzelf

Uw ware passie. Wat is dat ook alweer? Waarom vindt u dit werk ook alweer zo leuk? Waar bent u écht goed in? Geef antwoord op deze vragen en maak daaromheen uw plan.

2. Voorkom een crisis

Het afgelopen jaar zijn veel ondernemers overvallen door de economische crisis; klanten bleven weg, opdrachten bleven uit en daar zit je dan…met je goede gedrag. Ondernemers die denken dat een crisis (groot of klein) ze niet kan raken zijn niet realistisch. Voorkom een crisis door vooraf een crisisplan te maken.

3. Zorg voor meer potentiële klanten

Hoeveel mensen zijn er actief op Twitter? Hyves? LinkedIn? Facebook? En hoeveel daarvan zou u als klant kunnen hebben? Vergeet trouwens niet dat er ook nog een offline wereld bestaat. Niet alles hoeft via internet.

4. Relativeer

Hoewel de ontwikkelingen op marketinggebied ontzettend snel gaan is er iets dat u niet moet vergeten te gebruiken: uw boerenverstand. Probeer vooral geen dingen te doen waar u geen feeling mee hebt.

5. Vraag anderen om advies

U kunt niet alles zelf. Andere mensen zorgen voor andere invalshoeken. Laat u inspireren door de verhalen en ervaringen van anderen!


Delen met anderen?

Inspiratie nodig? Of concreet advies?

Neem contact met ons op

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!