-

5 Marketingacties om meer te verkopen

Wat maakt van een twijfelaar uiteindelijk een koper? Wat zijn manieren om een potentiële klant dat laatste zetje te geven? Marketing is het toverwoord. Of eigenlijk: psychologie.

Twijfel zit tussen de oren. Wie niet direct de toegevoegde waarde van een product of dienst ziet, gaat twijfelen. Dan moet u van goeden huize komen om zo iemand toch te overtuigen. Met de juiste marketing komt u al een eind! Pas één van de onderstaande manieren toe (of combineer ze) en zie alle twijfel bij uw klant als sneeuw voor de zon verdwijnen.

1. Gratis laten proberen

Dit is de beste manier om uw klant te overtuigen. Mensen kunnen uw product of dienst gratis proberen, zonder voorwaarden. Doe het voor 5 dagen, 10 dagen of misschien wel een hele maand! Door uw potentiële klanten gratis kennis te laten maken met uw product of dienst zal alle twijfel verdwijnen!

2. Geld-terug-garantie

Bent u zeker van uw zaak? Echt zeker? Bewijs het dan maar eens! Wie een ‘Niet-goed-geld-terug-garantie’ durft aan te bieden voor zijn product of dienst staat stevig in de schoenen. En dat voelt een potentiële klant! Ook deze manier neemt dus twijfel of risico weg bij de doelgroep.

3. Geef eens een cadeau

Mensen zijn gevoelig voor cadeaus. Tegenwoordig geeft bijna ieder bedrijf een iPad weg bij een grote bestelling. Waarom werkt dat keer op keer? Omdat mensen nou eenmaal graag willen geloven dat ze iets cadeau krijgen. En zeg eens eerlijk: een cadeau krijgen is toch leuk? Een korting van een paar honderd euro is voor sommigen minder aantrekkelijk dan een iPad. Denk dus eens na over een interessant cadeau voor uw doelgroep.

4. Deadline

Geef een keiharde deadline voor een interessante aanbieding. Wie voor een bepaalde datum moet beslissen zal ook voor die datum een beslissing nemen. U versnelt dus het aankoopproces. Mensen zijn gevoelig voor tijdgebonden acties. Gebruik behalve een dag of datum ook een tijd, dat versterkt het ‘urgentiegevoel’. Voorbeeld: “Deze aanbieding geldt tot aanstaande donderdag 10.00 uur!”

5. Langere garantie

Gelooft u 100% in uw product of dienst? Laat het dan maar zien! Geef eens 5 jaar, 10 jaar, 50 jaar of zelfs levenslange garantie! Wat is het risico voor een potentiële klant als deze hoort over de levenslange garantie? Juist: er is geen risico!

Denk niet in beperkingen: combineer bovenstaande tips en steek uw nek uit. Maak het simpele rekensommetje wat zo’n actie u zou kunnen kosten. Stel dat u iets binnen een levenslange garantie moet vervangen of opnieuw moet doen. Wat gaat u dat dan kosten? Zet die kosten eens af tegen de aandacht die uw marketingactie kan opleveren!


Delen met anderen?

Nóg meer marketingtips nodig om nóg meer te kunnen verkopen?

Neem contact op!

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!