Het woord webwinkel zingt al een tijdje rond in uw hoofd. Maar u heeft ook twijfels. Is het wel slim? Maakt u daarmee geen vijanden? Is het wel rendabel?
Wij geven u 5 redenen om nu een webwinkel te beginnen.
1. Een extra stuk van de taart
Het is heel eenvoudig: door een extra verkoopkanaal in te zetten, vergroot u de kans op verkoop. Deze verkopen vinden dan niet meer plaats bij uw concurrent maar bij u. Een webwinkel laten maken zorgt voor een extra stuk van de taart. Het is de investering waard.
2. Het is een aanvulling op uw fysieke winkel
Misschien wel het belangrijkste argument van ondernemers om geen webwinkel te beginnen: het concurreert met de eigen ‘stenen’ winkel. Geen nood.
Als u een webwinkel op de juiste manier inzet, vormt het een waardevolle toevoeging.
Het complete aankoopproces (van oriëntatie tot uiteindelijke koop) kan zowel via uw webshop als via uw fysieke winkel plaatsvinden.
3. Online bestedingen nemen alleen maar toe
Er is geen ontkomen meer aan: de online bestedingen nemen alleen maar toe. De verwachting is dat de bestedingen dit jaar richting 10 miljard euro gaan! Consumenten hebben meer vertrouwen in het online kopen van goederen.
Het online kopen van goederen beperkt zich niet alleen meer tot elektronica of kleding. Het gaat steeds verder en daar kunt u van profiteren. Terwijl hele winkelstraten te huur staan, wordt het in de digitale winkelstraat steeds drukker.
4. Uw leveranciers gaan ook online verkopen
De tijd dat fabrikanten met u gaan concurreren is aangebroken. Hun producten liggen in uw winkel en diezelfde producten zijn ook op de website van de fabrikant te koop. Sterker nog: daar is het complete aanbod te vinden. En vandaag bestellen = morgen in huis.
Realiseer dat uw leveranciers ook onder (financiële) druk staan en daardoor ook gewoon rechtstreeks zullen gaan verkopen (ongeacht wat ze ooit met u hebben afgesproken). De tijden zijn veranderd.
5. Het is leuk
Zie het niet als een obstakel om een webwinkel te beginnen. Het is niet ingewikkeld en het is ook niet ontzettend duur. Het kost tijd maar dat is logisch. Een webwinkel kan uw bedrijf verder helpen. Het is een nieuwe stap voor uw onderneming!
Nog 1 extra reden: het kan zorgen voor nieuwe klanten in uw fysieke winkel!
Online shoppers kunnen na een zoekopdracht via Google zomaar op uw webshop terecht komen. En wellicht vinden ze daar wel iets wat ze aanspreekt. En wat nou als blijkt dat die webwinkel ook nog een fysieke winkel heeft? Dan is de kans aanwezig dat deze potentiele klant zich in uw winkel laat zien.
Deze klant had u waarschijnlijk niet gehad als u geen webwinkel had gehad! Een webwinkel kan een heel slim (marketing)middel zijn voor uw fysieke winkel.
Heeft u recentelijk nog een advertentie geplaatst? Of ‘iets’ anders aan marketing gedaan? Dat bedrag had u ook in een webwinkel kunnen stoppen. U kunt gewoon rustig en klein beginnen, net zoals u ooit deed met uw fysieke winkel.