-

5 Redenen waarom uw advertenties waardeloos zijn

Vaak gehoord: advertenties werken niet. In een poging om uw onderneming onder de aandacht te brengen kiest u voor een advertentie in een lokale of regionale krant. Een dag na het verschijnen van de krant wacht u hoopvol op alle nieuwe klanten. Maar helaas: weinig of geen response.

Hieronder 5 redenen waarom uw huidige advertenties niet werken.

1. Geen actie

Elke advertentie moet ervoor zorgen dat de lezer ‘iets’ gaat ondernemen. Dat kan het bezoeken van uw website zijn, het bellen van een telefoonnummer of het bezoeken van uw winkel. Maar; er moet wel een goede reden zijn om dat te doen. Zorg er dus voor dat het voor de lezer duidelijk is wat van hem of haar verlangt wordt.

2. Geen prikkelende kop of titel

Veel advertenties worden niet gelezen omdat de kop of titel al niet aanspreekt. Een goede kop is daarom essentieel.

3. Geen AHA moment

Nieuw trekt de aandacht. Anders trekt de aandacht. Uniek trekt de aandacht. Waarom bent u anders? Waarom bent u uniek? Heeft u iets nieuws te melden? Of het nu uw unieke positionering is of een zeer interessante aanbieding: het zorgt ervoor dat uw advertentie wél de aandacht trekt.

4. Niet gericht op de juiste doelgroep

Waar we ook kijken, lezen of luisteren: er zijn overal marketingboodschappen. Om te zorgen dat uw doelgroep wordt aangesproken zult u dus ook direct en specifiek uw doelgroep moeten aanspreken. Gebruik de juiste woorden, gebruik de juiste ‘triggers’ en vergeet niet dat u niet iedereen kunt aanspreken. Zorg voor een boodschap waar uw doelgroep zich mee kan identificeren. Trouwens: adverteer wel op de goede plek. Zoek vooraf goed uit wat uw doelgroep leest en waarom. Alleen dan weet u zeker dat u geen geld weggooit met advertenties die uw doelgroep niet eens bereiken. Kijk ook uit voor zogenaamde lokale krantjes. Vaak is het niet meer dan een verzameling lokale advertenties.

5. Niet authentiek

De reden dat advertenties vaak niet werken is omdat er te veel blabla in staat. Vroeger kon een bedrijf nog wel eens een advertentie plaatsen die bolstond van de arrogantie. Tegenwoordig is oprechtheid het toverwoord; hou het menselijk en persoonlijk en de kans is groot dat uw advertentie daadwerkelijk iets zal opleveren.

De kracht van een goede advertentie is dus de inhoud. Niet die mooie foto, of dat leuke kleurtje.

Tekstschrijven is een vak apart. De juiste tekst raakt uw doelgroep, spreekt uw doelgroep aan en zorgt ervoor dat uw doelgroep in actie komt.


Delen met anderen?

Weten waarom uw advertentie niet werkt?

We vertellen het u graag

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!