-

5 Tips om Twitter te gebruiken voor uw bedrijf

Twitter hier, Twitter daar….iedereen Twittert maar… In het kort: met Twitter kunt u via internet of via uw telefoon korte berichten (zogenaamde tweets) sturen naar mensen die u ‘volgen’. Daarmee is het een zeer goed middel om uw doelgroep aan u te binden. Maar zoals bij elke medium geldt ook hiervoor; doe het wel voorzichtig! Hierbij 5 snelle tips om Twitter te gebruiken voor uw bedrijf.

1. Tweet alleen nuttige informatie. Niet te weinig, niet te veel. Mensen ‘volgen’ u omdat u iets toevoegt in hun dagelijks leven; u geeft ze nuttige informatie. Ga er verstandig mee om!

2. Volg uw concurrenten, volg uw klanten, volg collega-bedrijven. Zo weet u precies wat er speelt.

3. Gooi er af en toe eens een speciale ‘Twitter aanbieding’ doorheen; een link voor korting, iets speciaals, een klein cadeautje. Ziet u dat in de vorige zin ‘af en toe’ staat? Dat staat er niet voor niks. Zorg dat u niet als opdringerig (of nog erger: irritant) overkomt.

4. Scan Twitter op berichten en reacties over uw bedrijf, product of dienst. Dat kan op de homepage van Twitter via ‘search’.

5. Reageer op berichten die gaan over uw bedrijf, product of dienst. Zijn mensen negatief over u of uw bedrijf? Ga het ‘gesprek’ aan. Openheid zorgt voor oplossingen. Als u bang bent om uw ware gezicht te laten zien (of om negatieve reacties te krijgen) kunt u beter niet gaan Twitteren.

Twitter valt onder het kopje ‘social media’ en werkt daarom bijna net als in het dagelijks leven; you get what you give. Verdiep u in Twitter voordat u er actief mee bezig gaat. Het gaat immers om de reputatie van uw bedrijf. Twitter kan uw bedrijf groot maken, maar kan uw zorgvuldig opgebouwde imago ook binnen één bericht om zeep helpen.


Delen met anderen?

Goed beginnen met social media?

Vraag ons om hulp

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!