-

7 Manieren om met social media marketing uw bedrijf nog succesvoller te maken

Waarom gebruiken veel bedrijven social media nog steeds af en toe en ook nog eens volledig willekeurig? Waarom is er geen duidelijk plan? Waarom krijgt social media niet dezelfde aandacht, structuur en strategie als de andere marketingkanalen?

Social media marketing kan uw bedrijf helpen om meer zichtbaar te zijn, om nieuwe klanten aan te trekken en om meer betrokkenheid te tonen bij huidige klanten. Alleen maar voordelen dus. Maar waarom worstelen veel bedrijven dan nog steeds met social media als marketingmiddel?

Bedrijven lijken te zijn overvallen door het belang van social media marketing. Het goede nieuws: het is nog niet te laat! Laat u inspireren door onderstaande 7 manieren om meer succes te hebben met uw social media marketing en til uw bedrijf naar een hoger niveau!

1. Maak een plan

Ja, het is een cliche, maar zonder plan heeft u helemaal niets. Zonder plan doet u maar wat. Zonder plan bent u dat vervelende buurjongetje dat de hele tijd roept “Ik wil ook een keer de bal! Ik wil oooooook een keeeeeerrr de bal!”. Zorg dat de bal al bij u ligt. Maak een plan om te scoren. Begin er niet aan als u nu denkt ‘we moeten ook iets doen met social media’. Dat heeft geen zin. Begrijp eerst eens waarom het social media heet…

2. Maak het meetbaar

Hoe komt u erachter of uw social media marketingplan resultaat oplevert? Door te meten! Er zijn hiervoor tientallen tools beschikbaar. Van gratis tot honderden euro’s. Maak het inzichtelijk. Het werkt namelijk enorm motiverend om resultaat te zien. En trouwens, wat heeft het voor zin om een plan te maken als het u niet interesseert of het iets oplevert?

3. Maak het innovatief

Door de snelheid van social media is het een perfect marketingmiddel en onderzoeksmiddel. Met social media kunt u innoveren. Klanten, potentiële klanten, leveranciers, branchegenoten; alles en iedereen kan direct op uw plannen reageren. Publiekelijk! Eng he? Maar wel waardevol!

4. Maak het een vraagbaak

Vraag uw social media publiek wat ze willen weten. Vraag het ze nog een keer. Geef openlijk en eerlijk antwoord. Net als in het echte leven. Hiermee voegt u ongelooflijk veel waarde toe en schakelt u uw (niet-sociale) concurrenten direct uit. Bam!

5. Maak het mooi

Als u een saai product verkoopt, hoeft uw uitstraling nog niet saai te zijn! Branding is het toverwoord. Door een interessant, toegankelijk en mooi merk te worden, wordt u nog interessanter! Creëer dus een beeld van uw onderneming waarmee uw publiek graag mee geassocieerd wil worden. Blijf wel consistent!

6. Maak het verrassend

We leven in een bijzondere tijd: mensen (lees: potentiele klanten) volgen uw bedrijf via social media namelijk vrijwillig! Beloon ze daarvoor. Verras uw volgers. En dat mag best wat kosten.

7. Maak het persoonlijk

Met social media zorgt u ervoor dat uw bedrijf persoonlijker wordt. Maar een bedrijf is natuurlijk nog steeds kil en koud. Een bedrijf bestaat uit mensen, dus gebruik hun namen dan ook. Het is toch veel leuker om een bericht te krijgen van Sonja van de klantenservice dan van alleen ‘de klantenservice’?

Social media marketing dient door bedrijven net zo serieus te worden genomen als alle andere marketingmiddelen. Daarom heeft dit artikel het ook over social media marketing niet alleen over social media. Als ondernemer dient u te begrijpen dat social media marketing een samensmelting is van prijs, product, plaats, promotie, personeel en als die andere woorden die zo belangrijk zijn voor uw onderneming. Nu is het moment om te beginnen met het opstellen van een plan. Vandaag een plan, morgen de implementatie en overmorgen de eerste resultaten!

Social media hulp nodig?

Hoe u met uw bedrijf social media het beste kunt inzetten? We hebben geen idee! Daarom zullen we eerst even moeten afspreken. Vandaag het plan, morgen de implementatie, overmorgen de eerste resultaten!


Delen met anderen?

Bel Bouke te Pas op 024 - 845 99 54

Of stuur vrijblijvend een mail

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!