-

Aandachtstrekkers op de deurmat

Het dikke pak folders valt met een doffe klap op de deurmat. De brievenbus sluit zich weer en houdt de koude avondlucht buiten. Ik loop naar de deur. ‘Laat de winter maar komen’ staat er op de bovenste folder.

De zin ‘Laat de winter maar komen’ geeft meteen een gezellig tintje aan deze stapel folders. Ik besluit mijn beroepsmatige radar even uit te zetten, zodat ik ook eens met ‘consumentenogen’ door de folders kan bladeren. Ik scheur het plasticje open…

Aandachtstrekkers

De folders weten niet hoe snel ze van elkaar af moeten glijden en eisen allemaal direct mijn aandacht op: Stapelvoordeel!, Multipakkers!, Superstunt!, Knetterweken!, Knalprijzen!, Megavoordeel!, Stuntprijzen!, Hamerprijzen!, Daverende Dagaanbieding!, Super scherpe voordeelweken!, Beestenboel weken!, Crazy weeks!, Hotspot weken!, Pallet prijzen!, Power prices!

Ik kijk nog eens naar het foldertje met ‘Laat de winter maar komen’ op de voorkant. Het is van een supermarktketen in het ‘goedkopere segment’. Laten we die supermarkt voor het gemak even X noemen. Alleen een subtiel ‘X verlaagt de prijzen’ op de voorkant verwijst naar hun prijsbeleid. De folder is een buitenbeentje. Alle folders schreeuwen om aandacht met hun ‘prijsknallers’, terwijl juiste de goedkope supermarkt een zin gebruikt die een sfeergevoel oproept.

Een wijs man heeft ooit eens iets geroepen in de trant van ‘U hoeft niet te schreeuwen om gehoord te worden’. Maar heeft iemand dat wel gehoord?

Schreeuwt u ook zo?

Hoe staat het met uw communicatie? Moet u ook schreeuwen om op te vallen? Wellicht is het dan eens tijd om kritisch te kijken naar uw positionering. Want schreeuwers krijgen wel even de aandacht, maar verliezen het op de lange termijn.

Stuur een mailtje om gratis een lijstje te ontvangen met 5 manieren om de aandacht van uw doelgroep te krijgen i.p.v. te vragen. Benieuwd naar de mogelijkheden om uw doelgroep te bereiken op een aangename manier?


Delen met anderen?

Pakkende tekst nodig die uw klanten aanspreekt?

Bel of mail ons

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!