-

Bij een controle bent u de pineut. Of het haasje.

Gasten van horecazaken zouden inzage moeten krijgen in de inspectierapporten van de Voedsel- en warenautoriteit, althans dat vindt een Kamermeerderheid volgens RTL Nieuws. Het is natuurlijk belachelijk dat deze rapporten niet openbaar zijn. Iedere restaurantbezoeker zou moeten weten hoe het zit met de hygiëne bij het gekozen restaurant.

In Denemarken pakt men het beter aan. Daar zijn inspectierapporten voor gasten direct te bekijken: ze hangen namelijk bij de ingang van het restaurant. Dát zouden we in Nederland ook moeten doen. En niet alleen voor de horeca!

Stelt u zich eens voor; u loopt door een winkelstraat tijdens een middagje funshoppen. Vlak voordat u een winkel in wilt gaan, valt uw oog op een inspectierapport naast de ingang. Op het inspectierapport staat duidelijk dat het assortiment van goede kwaliteit is, maar dat de verkopers onvriendelijk zijn. Tevens ziet u dat de dienstverlening matig tot slecht is en de winkel een onvoldoende scoort wat betreft ‘funshoppen’. Zou u nog naar binnen gaan?

Wat nou als u de eigenaar zou zijn van deze winkel? Wat zou u als eerste doen?

a. Het inspectierapport weghalen.

b. Alle negatieve punten in het inspectierapport direct aanpakken.

Het antwoord op de bovenstaande vraag geeft aan wat voor soort ondernemer u bent. Kiest u voor antwoord a dan bent u bij een controle de pineut. Of het haasje. De klos. De sigaar. Maar, zult u nu lachend denken, zo’n controle bestaat gelukkig helemaal niet! Dan heb ik slecht nieuws voor u. Zo’n controle wordt namelijk continue gedaan door uw huidige klanten én potentiële klanten. Dag in dag uit. Uw doelgroep maakt voortdurend inspectierapporten in het hoofd. Scoort u minder goed dan de concurrent, dan bent u het haasje. Weg klant. Weg omzet. Weg imago.

Wat gaat u er vandaag aan doen om te zorgen dat er alleen maar goede scores op uw ‘inspectierapport’ komen te staan?

Voor de ondernemer die denkt dat dit alleen maar betrekking heeft op de horeca of retail heeft het mis. Ook dienstverlende bedrijven liggen continue onder een vergrootglas. Negeer het niet langer. Voldoe aan de wensen van uw doelgroep. Neem geen genoegen met minder dan 100%. Niet van uw product of dienst, niet van uw personeel en zeker niet van uzelf.

Geen idee waar u moet beginnen? Geen nood. Bel Bouke te Pas op 06 – 270 416 39 of mail het team van Peppermint! Dan kijken we samen wat we nu kunnen doen om te zorgen dat er morgen al verbetering is.


Delen met anderen?

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!