-

De belangrijkste marketingvraag

Er is een vraag die u als ondernemer direct moet kunnen beantwoorden. Zonder ook maar een seconde te twijfelen. Het antwoord moet 24 uur per dag en 7 dagen per week in uw achterhoofd zitten.

Het antwoord is essentieel om uw doelen dit jaar te bereiken. En volgend jaar. En het jaar daarna. Het antwoord kan simpel zijn maar ook heel specifiek. U heeft als ondernemer geen enkele reden om het antwoord op deze vraag niet paraat te hebben. Zonder antwoord kunt u namelijk niet verder. Sterker nog: zonder antwoord heeft het helemaal geen zin om verder te gaan met het maken van marketingplannen.

Marketingplan zonder plan

Het antwoord op de vraag is het uitgangspunt voor iedere marketingstap die u vervolgens neemt. Zonder duidelijk antwoord op de vraag is iedere Euro die u in uw marketing stopt een grote gok. Zonder antwoord is uw marketingplan kansloos en overbodig. Eigenlijk is het te simpel voor woorden. Misschien is dat ook wel het grootste probleem: omdat het zo simpel is kijken we er te snel overheen.

Nou, daar gaan we.

Zit u er klaar voor? Adem in, adem uit. Lees de volgende vraag geduldig en probeer vervolgens direct antwoord te geven: kunt u een duidelijk en specifiek profiel geven van uw doelgroep?

Nou, dat valt op het eerste gezicht best mee toch? Ok, dan gaan we nu iets dieper op de zaak in. We noemen uw doelgroep voor het gemak nu even uw ideale klant (dat zou het immers móeten zijn). Hoe oud is uw ideale klant? Wat leest uw ideale klant? Welke wensen heeft uw ideale klant? Waar winkelt uw ideale klant? Wat is de grootste zorg van uw ideale klant? Waarom denkt u dat uw product of dienst iets toe zal voegen voor uw ideale klant? Wanneer heeft u het laatste gesproken (écht gesproken) met uw ideale klant?

Vinger op de zere plek

Wie geen duidelijk antwoord kan geven op bovenstaande vragen heeft een probleem. U probeert dan namelijk een doelgroep te bereiken die u helemaal niet kent. En dan is het knap lastig om gericht aktie te ondernemen. Ken uw doelgroep. Ken uw ideale klant. Alleen dan kunt u succesvol deze groep bedienen.

Bel Bouke te Pas op 06 – 270 416 39 of stuur een mail om eens vrijblijvend kennis te maken. Samen leggen we dan de vinger op de zere plek.


Delen met anderen?

Helder en concreet klantprofiel nodig?

Neem contact met ons op

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!