-

De keerzijde van kortingsites

Ze schieten als paddestoelen uit de grond: sites waarop je eenvoudig coupons kunt uitprinten. Goede voorbeelden zijn Groupon en Sweetdeal. De coupons geven recht op een flinke korting bij winkels, restaurants, etc. Maar er is een keerzijde…

Ideaal voor de consument natuurlijk; even zoeken, printen of mailen en klaar! Voor ondernemers is het echter een lastiger vraagstuk. De sites zorgen voor nieuwe klanten, maar dat zijn ook vooral koopjesjagers. En willen we die wel in de winkel?

Stel uzelf eens de vraag: is korting de enige manier waarop ik me kan onderscheiden? Het aanbieden van korting is namelijk het verkopen van uw product of dienst op basis van prijs. Als u zich richt op kortingen haalt u de focus van de daadwerkelijk toegevoegde waarde van uw product of dienst.

Slachtoffer van het eigen succes

Er zit nog een gevaarlijke kant aan kortingsites als Groupon of Sweetdeal: kunt u het wel aan? Stel nou dat u een hele goede deal plaatst op een kortingssite. Vervolgens is er een grote groep mensen die hier gebruik van maakt. Wat dan? Kunt u deze klandizie aan? Kunt u alle orders verwerken? Kunt u alle bezoekers of gasten te woord staan? Kunt u aan de verwachtingen voldoen?

Met andere woorden: krijgen deze klanten (die uw onderneming of product nog niet kennen) de juiste indruk van uw bedrijf?

Want korting is een goede manier om snel nieuwe klanten aan te trekken. Maar of deze mensen ook klanten blijven ligt voor een groot deel toch echt aan de totale ervaring.

Wat blijft er van uw product, dienst of onderneming over als de prijs niet meer belangrijk is?


Delen met anderen?

Uw onderscheidend vermogen?

Neem contact met ons op

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!