-

Doet u al aan feestdagenmarketing?

U werkt langzaam toe naar het einde van het jaar. Lijstjes worden afgewerkt en grote plannen worden voor het gemak doorgeschoven naar het nieuwe jaar. Voor u het weet zit u met uw gezin aan het kerstdiner. Maar wat gaat u deze laatste maand van het jaar doen aan uw marketing?

De feestdagen bieden een fantastische kans om bestaande producten, diensten of middelen nét even anders in de markt te zetten. Geef uw huidige aanbod een ander sausje en het smaakt ineens een stuk lekkerder!

Gooi er een feestdagensausje overheen

Alles wordt ineens sfeervoller met de feestdagen: liedjes op de radio klinken mooier en een autoritje wordt opeens sprookjesachtig. De emotie heeft deze periode de overhand. Maak er gebruik van! Hieronder 3 ideeën!

1. Een andere naam of een andere verpakking

Verkoopt u producten? Pak dan één of twee artikelen die ‘een zetje’ kunnen gebruiken en bedenk er een feestdagenactie voor. En dat hoeft echt niet duur te zijn. Promoot uw product als ‘Decemberactie’, ‘Kerst special’ of wat dan ook. Het trekt de aandacht! Supermarkten doen het voortdurend: producten die het hele jaar te koop zijn, krijgen rond deze tijd ineens een ander ‘jasje’. Resultaat: een product dat helemaal aansluit bij de beleving van de klant (in deze periode) en daardoor in het winkelwagentje belandt.

2. Decemberdeals

Promoot elke dag een ander product of een andere dienst met een bepaalde korting. Maar let op: de aanbieding geldt maar voor één dag: een soort adventskalender dus. Promoot het op uw website of via een e-mailnieuwsbrief. Resultaat: uw doelgroep zal elke dag benieuwd zijn welke ‘feestdagendeal’ er vandaag weer zal zijn. En wees niet te zuinig met uw korting; elke euro extra omzet aan het einde van het jaar is mooi meegenomen, toch?

3. Maak het persoonlijk

De feestdagen hebben iets emotioneels. Maak er gebruik van door uw klanten ook eens persoonlijk aan te spreken. Moet het contact altijd per e-mail verlopen? Moet het altijd even snel tussendoor? Gebruik juist nu de kracht van ‘het menselijke’. Concreet: breng uw relatiegeschenk persoonlijk langs. Te weinig tijd daarvoor? Dan is die klant dus blijkbaar niet belangrijk genoeg voor u.

U ziet het: het is allemaal geen hogere wiskunde. Maar wel belangrijk! Doe daarom eens iets dat u normaal niet zou doen. Hou het zo goedkoop mogelijk. Denk in termen als ‘opvallend’, ‘anders’, ‘subtiel’, ‘toegevoegde waarde’ en ‘persoonlijk’. Alles wat u nu doet is een mooie basis om in 2012 op voort te bouwen.


Delen met anderen?

Snel nog een marketingactie voor de feestdagen?

Neem contact met ons op!

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!