-

Gratis Copywriting Checklist

Schrijft u zelf weleens de teksten voor uw advertentie of mailing? Dan weet u dat het erg moeilijk is om ervoor te zorgen dat lezers actie ondernemen en uiteindelijk klanten worden.

Om te voorkomen dat we als reclame- en communicatiebureau essentiële onderdelen vergeten, maken we gebruik van een Copywriting Checklist.

Vaak worden er kleine, subtiele onderdelen vergeten in zo’n tekst. Dat lijkt op het eerste gezicht onschuldig, maar het kan het verschil betekenen tussen een ‘gewone’ tekst en een tekst die zorgt voor resultaat! De totale checklist telt 11 punten en hier vindt u er al 5.

  1. Spreekt de titel van uw tekst de juiste doelgroep aan? Maakt het duidelijk waarom uw bedrijf, uw product of uw dienst) uniek is?
  2. Heeft u een duidelijk en interessant aanbod voor uw doelgroep in uw tekst staan?
  3. Heeft u de voordelen van uw product of dienst in de tekst verwerkt?
  4. Is de tekst met enthousiasme geschreven (i.p.v. als reclametaal)?
  5. Gebruikt u de juiste ‘tone of voice’ in uw tekst? Spreekt de manier van schrijven uw doelgroep aan?

Gratis de PDF ontvangen met alle 11 punten?

Stuur me een mailtje en vertel me wat u het moeilijkste vindt aan het schrijven van teksten voor uw advertentie, website of mailing. U ontvangt vervolgens gratis de complete checklist.


Delen met anderen?

Hulp nodig met het schrijven van teksten?

Neem contact met ons op

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!