-

Marketinglessen van Lady Gaga

Ze is overal: op de radio, op tv, op Twitter, bij shows, etc. Hoe kan een zangeres in twee jaar uitgroeien tot een fenomeen? Waarom valt zij wél op tussen al die andere zangeressen? Lady Gaga is een briljante marketeer.

Denk aan Lady Gaga en je denkt aan extreme kleding. Denk aan Lady Gaga en je denkt aan zware makeup. Denk aan Lady Gaga en je denkt aan zeer opvallende videoclips. Denk aan Lady Gaga en besef dat je niet meteen denkt aan haar muziek, maar aan haar uitstraling. Het is het complete plaatje dat Lady Gaga zo succesvol maakt.

>Ondernemers: leer van haar. Je kunt nog zo’n goed product of een goede dienst hebben (of een goed liedje zoals Lady Gaga), maar als je niet opvalt gebeurt er weinig.

Misschien wel de belangrijkste marketingles van Lady Gaga: ken je doelgroep. Haar doelgroep bestaat voornamelijk uit jonge, zoekende meisjes. Deze doelgroep zoekt extremen op om zichzelf te kunnen ontdekken. Lady Gaga doet precies wat zij graag zouden willen: gek doen, aandacht trekken, extreme kleding dragen, extreme makeup dragen en dan ook nog eens heel populair zijn.

Heeft Lady Gaga een risico genomen door zichzelf zo’n extreem imago aan te meten? Ja. Maar zonder dit extreme imago was ze waarschijnlijk nog steeds die middelmatige danseres in een bar in New York.

Toon lef, val op en beloon je doelgroep; het recept van een wereldster.

Zakenblad Forbes omschrijft het treffend: Lady Gaga is niet de nieuwe Madonna van de muziekindustrie. Lady Gaga is het nieuwe businessmodel van de muziekindustrie.

Klaar om uw bedrijf, product of dienst goed onder de aandacht te brengen bij uw doelgroep? Overweeg dan eens een fris en betaalbaar reclamebureau dat net zo enthousiast is over uw bedrijf als u!


Delen met anderen?

Klaar voor de volgende stap?

Neem contact met ons op

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!