-

Marketinglessen van uw huisarts

U heeft een probleem en komt bij de huisarts. Een huisarts biedt tenslotte oplossingen. De huisarts komt vaak meteen ter zake: ‘Wat kan ik voor u doen?’.
Vervolgens krijgt u alle ruimte om uw verhaal te doen. Nadat u uw verhaal duidelijk heeft gemaakt zal hij met mogelijke oplossingen komen of u verder onderzoeken.

Marketing op de stoel van de dokter

Wat zou er gebeuren als de huisarts zich zou gedragen zoals veel ondernemers doen tijdens een gesprek met een (potentiële) klant?

Stelt u zich eens voor:
U heeft een probleem en komt bij de huisarts. U neemt plaats op de stoel tegenover hem. Hij geeft u zijn visitekaartje en begint te vertellen dat hij een jonge en dynamische huisarts is. Hij vertelt u vervolgens hoe lang hij al in het vak zit, welke opleidingen hij gevolgd heeft, welke certificaten hij heeft behaald en hoeveel assistentes hij heeft. Vervolgens trekt hij een folder uit de kast waarin het hele verhaal nog een keer staat.

Het lijkt misschien overdreven, maar dit is exact waar veel ondernemers de mist ingaan; ze staan zelf centraal in het gesprek met een klant. Fout!

Luister en focus

Focus u op de behoefte van de klant. Focus u op het probleem van de klant. Kom met een mogelijke oplossing. Stel de klant gerust. Maar vooral: luister naar de klant. Luister vol overgave. Luister wat iemand zegt. Luister ook tussen de regels door; waarom zegt iemand wat hij zegt. Luister en kruip in de huid van de ander. Stel vragen. Stel nog meer vragen. Praat niet over uzelf. Praat over de oplossingen voor de ander.

Dat is goede marketing; een oplossing bieden voor uw doelgroep door te luisteren naar uw doelgroep. Hoe goed luistert u naar uw doelgroep? Wat doet u om te achterhalen wat de problemen zijn van uw doelgroep? Wanneer heeft u uw doelgroep voor het laatst echt vragen gesteld?

Onthoud: de term ‘spreekuur’ heeft betrekking op de patient, niet op de arts. Hoe ziet een spreekuur er op uw bedrijf uit?

Weten waar u kansen laat liggen? Reclamebureau Peppermint Media uit Nijmegen biedt ondernemers een Quickscan aan.

  • Uw huidige marketing, reclame en communicatie wordt volledig in kaart gebracht.
  • Op basis hiervan krijgt u een rapport met alle bevindingen.
  • De Quickscan bevat concrete oplossingen om uw doelgroep en doelen beter te bereiken en meer resultaat te halen uit uw marketing.

Delen met anderen?

Interesse in een quickscan?

Neem vrijblijvend contact met ons op

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!