-

Onderzoek bewijst: smartphones hebben de toekomst

Wie heeft er tegenwoordig geen smartphone meer? Even een boek lezen, een webshop bezoeken of op afstand werken; een smartphone biedt mogelijkheden. Ook voor bedrijven. Maar hoe zit dat dan in de toekomst? Is dit een trend die overwaait? Waarschijnlijk niet. Volgens het onderzoek van Forecast hebben smartphones de toekomst en is dit pas het begin.

Smartphones in de toekomst

Het smartphonegebruik zal de komende vijf jaar meer dan verdubbelen, van 2.6 miljard in 2014 naar 6.1 miljard in 2020. Dat is nogal wat. 70% Van de wereldbevolking heeft dan namelijk een smartphone tot zijn beschikking! Daarbij, zo voorspelt Ericsson, heeft in 2020 90% van de wereldbevolking toegang tot mobiel internet. En dan vroeg jij je nog af of het nut had om je marketing te richten op mobiele gebruikers?

Pas je marketing aan op de ontwikkelingen

Maar marketing voor mobiele apparaten is niet helemaal hetzelfde als gewone internetmarketing. Het zal geen verrassing zijn dat video wat dat betreft voorop staat; het is tenslotte gemakkelijker om een video te bekijken op je kleine telefoonschermpje dan om een tekst te lezen. Het bekijken van video’s zal dus ook zo’n 55% groeien en in 2020 zal maar liefst 60% van al het mobiele dataverkeer uit het bekijken van video’s bestaan!

Sneller internet biedt mogelijkheden

Datagebruik zal vervijfvoudigen van 1 GB per maand naar 4.9GB in 2020, wanneer smartphones 80% van het mobiele dataverkeer beslaan. Een 5G netwerk zal de wereldwijde standaard worden en gebruikers breiden hun databundel steeds weer een beetje uit; een ontoereikend abonnement zal dus geen beperking meer zijn om een video te bekijken op een telefoon.

Dat betekent dus niet alleen dat je video’s op nog meer plaatsen bekeken kunnen worden, maar ook dat langere video’s op den duur een mogelijkheid gaan worden. Explanimations die opgedeeld zijn in hoofdstukken, of een hele serie testimonial-video’s bijvoorbeeld. De marketing die zich richt op de grotere schermen zal daarnaast naar de achtergrond verdwijnen.

Wat moet je doen?

Al overtuigd? Mooi! Het is ook een logische stap om in te zetten op mobiele marketing als je al die ontwikkelen een beetje bij wilt blijven. Maar: video’s, apps, een interactieve website, daar komt nogal wat bij kijken. Waar kun je nu het beste mee beginnen? En hoe pak je dat aan? Meer over video als marketingmiddel lees je hier.


Delen met anderen?

Wil je weten wat de mogelijkheden van smartphone-marketing zijn voor jouw bedrijf?

Vraag het ons!

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!