-

Uw bevlogenheid remt uw groei!

Als ondernemer wilt u veel zelf doen. En overal bij betrokken zijn. Maar: uw bevlogenheid kan de belangrijkste reden zijn dat het allemaal niet loopt zoals u zou willen.

Er zit ziel en zaligheid in uw bedrijf. Uw bedrijf is uw droom. En die droom moet perfect zijn. Maar wat nou als het bij alleen dromen blijft? Wanneer is uw doel nou eigenlijk echt bereikt? Wanneer u merkt dat u moeite heeft om bepaalde beslissingen te nemen dan is het waarschijnlijk tijd om eens van een afstandje naar uw bedrijf te kijken.

Focus

Waar focust u zich nu op en waar zou u zich nou eigenlijk écht op moeten focussen? Krijgt u meer klanten door dat ene plaatje op uw website? Gaat u meer verkopen door over élk onderdeel van uw marketingmiddelen na te denken? Is het écht nodig wat u nu doet? Is er écht een probleem of zit dit probleem alleen in uw hoofd?

Overzicht

Stel uzelf eens de vraag wanneer uw ondernemersdoel bereikt is. Wat moet ú daarvoor doen? En wat zouden anderen kunnen doen? Als ú zich richt op de grote lijnen, kunnen anderen zich richten op de details. Daarmee houdt u het overzicht en kunt u uw bedrijf sneller de goede richting op sturen.

Eigenwijs

Onze ervaring is dat een bevlogen ondernemer graag nadenkt over elk knopje op zijn website, elk woordje in een folder en elk plaatje in een brochure. De ervaring heeft ons geleerd dat een ondernemer vaak denktdaar verstand van te hebben.

Iemand die een oven heeft is nog geen bakker.

Zelfstandige ondernemers zijn ontzettend eigenwijs. En dat is maar goed ook. Vergeet echter niet dat er mensen zijn die geleerd hebben voor bepaalde werkzaamheden of toch nét iets meer ervaring hebben. Vertrouw op die mensen. Luister naar ze. Leer van ze.

De buitenwereld

Alles zelf willen doen is erg tijdrovend. Wie zich voortdurend focust op details ziet de grote lijnen niet meer. Richt uw blik weer op de buitenwereld: kijk naar uw doelgroep en kijk naar uw markt. Dáár liggen de kansen!

Is de stap te groot? Dit artikel te vaag? Of bent u tóch te eigenwijs? Bel dan eens met Bouke te Pas op 06 – 270 416 39.


Delen met anderen?

Klaar voor de volgende stap?

Maak vrijblijvend kennis met peppermint

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!