-

Verpest uw visitekaartje

Vandaag besloot ik om al mijn visitekaartjes eens netjes in een mapje te stoppen. Door de jaren heen heb ik er aardig wat gekregen en de één is uiteraard mooier of leuker dan de andere. Toch viel het me op dat sommige personen écht hun best doen om hun visitekaartje te verpesten… De top 5:

1. Geen e-mailadres

Kom op mensen! We leven niet meer in de jaren 90! Ie-der-een heeft een e-mailadres. En als u er geen heeft: zorg dan als de sodemieter dat u er wel één krijgt… En gooi meteen uw semafoon de deur uit! Trouwens: één adres is voldoende. Twee e-mailadressen staat wellicht interessant op uw kaartje, maar heeft hetzelfde nut als twee verschillende huisnummers.

2. Een slecht e-mailadres

U heeft een professionele website maar uw e-mailadres is ruudje44@hotmail.com. Waar is de eenduidige uitstraling gebleven? Het gebruik van een gratis Hotmail of Yahoo-adres geeft u een amateuristische uitstraling. Zorg voor een professioneel e-mailadres. Overigens is het gebruik van een voornaam én een achternaam voor het @ alleen interessant voor grote bedrijven. Heeft u een bedrijf waar nog geen meerdere Harrie’s werken? Dan volstaat alleen harrie@uwbedrijf.nl ook. Oja: een voornaam is niets om u voor te schamen: h.piekema@uwbedrijf.nl komt onpersoonlijk over. Maak het persoonlijk! Zet voor het @ hoe u aangesproken wilt worden.

3. Te kleine letters

Een visitekaartje heeft twee kanten. Gebruik ze dus ook allebei en probeer niet al uw gegevens en teksten op één kant te krijgen! Kleinere letters staat wel chique, maar zorgt ook voor geknepen ogen. En als u iets niet wilt, dan is het wel dat iemand met geknepen ogen naar u kijkt…

4. Te veel informatie

Zet alleen nuttige informatie op uw visitekaartje. Is een faxnummer écht belangrijk op een visitekaartje? Moet er een bezoekadres én een postadres op uw kaartje? Op uw website kunt u veel informatie kwijt. Op uw kaartje hoeft dat niet. Kies een paar belangrijke dingen en hou het simpel!

5. Grapjes, quotes, raadsels,

Een visitekaartje is een eerste kennismaking. Daarmee laat u zien wie u bent en wat u doet. Hou het daarbij! Grapjes zijn maar één keer leuk. Raadsels ook. En Quotes? Tja, Einstein, Darwin, Martin Luther King, ze zijn allemaal al een keer gebruikt. Wilt u tóch een quote op uw kaartje plaatsen? Quote dan uzelf!

Bonus tip: maak het mooi!

Tijdens het overhandigen van mijn visitekaartje aan een kennis kreeg ik de reactie ‘Mooi!’. Dat zegt veel; de persoon had namelijk nét iets meer aandacht voor mijn kaartje dan voor andere kaartjes. Een mooi kaartje zal ook sneller weer ‘naar boven’ komen dan een standaard kaartje.

Is uw visitekaartje mooi? Past de uitstraling van uw visitekaartje bij de uitstraling van uw bedrijf?


Delen met anderen?

Weten hoe het beter kan?

Bel of mail ons voor meer informatie

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!