-

Waarom uw klanten niet naar uw concurrent gaan

Goede producten leveren is niet genoeg. Een goede dienstverlening is niet genoeg. U streeft naar tevreden klanten. Maar tevreden klanten zijn nog geen loyale klanten. Zodra uw klanten loyaal worden, wordt het pas écht leuk!

Als u goede producten of diensten levert zijn uw klanten tevreden. Maar tevreden klanten zijn nog geen loyale (en dus terugkerende) klanten. Het is vrij eenvoudig: door goede producten of diensten te leveren, voldoet u aan de verwachtingen van uw klanten. De klant wil immers een goed product of een goede dienstverlening. Helaas worden uw concurrenten ook steeds beter. En slimmer. En dus kan uw klant hetzelfde krijgen bij uw concurrent: dezelfde kwaliteit voor dezelfde prijs.

Het trucje van de concurrent

Maar wat gaat er gebeuren als uw concurrent (met dezelfde kwaliteit) de prijs gaat verlagen? Dan is de kans groot dat uw klant zich toch eens serieus gaat afvragen of het niet zinvol is om bij uw concurrent klant te worden. Dat is te voorkomen. En het is heel eenvoudig.

De oplossing

Door een vertrouwensband op te bouwen met uw klanten wordt alles anders. Aandacht zorgt voor vertrouwen. Betrokkenheid zorgt voor vertrouwen. Oprechtheid zorgt voor vertrouwen. Koopt u liever bij een bedrijf waar u een ‘klik’ heeft met de medewerkers, waar u een goed gevoel bij heeft, waar ze luisteren naar uw wensen? Of een bedrijf dat goedkoper is? Precies: aandacht en een persoonlijke benadering winnen het bijna altijd. Het leidt namelijk tot vertrouwen.

Potje breken

Vertrouwen leidt tot vervolgaankopen. Vertrouwen zorgt voor loyaliteit. Vertrouwen overwint alle argumenten. Als u het vertrouwen heeft van uw klant kunt u nog eens een potje breken. Vertrouwen is gunnen. Vertrouwen is de lange termijn. Vertrouwen is de basis van een succesvol bedrijf. Heeft uw klant vertrouwen in uw bedrijf, dan schakelt u daarmee de concurrentie in één klap uit.

De investering

Het kost even wat tijd om vertrouwen te winnen. Het moet namelijk oprecht gebeuren. Door goede producten of diensten te leveren, krijgt u een goede relatie met uw klant. En een goede relatie zal leiden tot vertrouwen. Zo simpel is het.

Door het vertrouwen van uw klant wordt u rustiger, zelfverzekerder en nog meer klantgericht. Dat leidt weer tot nog betere producten en diensten. En zo wordt iedereen beter. Vertrouwen is het meest waardevolle woord voor uw onderneming in 2012. Het zorgt voor leukere relaties, hechtere vriendschappen en succesvollere bedrijven.


Delen met anderen?

Loyaliteit bij uw klanten vergroten?

Neem contact met ons op!

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!