-

Zakelijk bloggen: de meest gemaakte fouten

Zakelijk bloggen is misschien wel één van de meest onderschatte manier van marketing. Een goede content strategie zorgt namelijk voor aandacht van uw doelgroep en het helpt u ook nog eens beter gevonden worden in Google. Maar voorkom dan wel deze fouten…

Het niet integreren van uw blog met uw website

Uw blog hoort altijd op uw eigen site. Als u bij het maken van uw blogs keywords gebruikt (woorden die door Google worden gezien als ‘relevant’), zal uw site namelijk sneller of beter gevonden worden door Google. Als u uw blogs echter plaatst op algemene blogsites (gratis blogs op een aparte domeinnaam), zullen die sites hoger komen in de zoekresultaten en dus niet uw eigen site.

Te veel product gerelateerde content

Als uw content te veel gefocust is op u, uw producten of diensten, verliezen uw potentiële klanten hun aandacht. Hoe kunt u dit oplossen?

Creëer in plaats van uw product georiënteerde blogs, blogs met relevante informatie voor uw doelgroep. Hiermee zult u uw doelgroep beter aantrekken en vasthouden.

Te weinig/ onregelmatig publiceren

De meest voorkomende frequentie van bloggen voor het bedrijfsleven is wekelijks, dus streef ernaar minstens een blogbericht per week te schrijven en daarna nog vaker. Vaker bloggen zorgt voor meer aandacht van uw doelgroep!

Het produceren van niet relevante content

Het is belangrijk een goede focus voor uw blog te kiezen. Het is dus van belang een goed onderwerp te kiezen dat u bij het maken van ieder nieuw blogbericht in uw achterhoofd houdt. Maar hoe doet u dat?

  1. Denk aan de doelen van uw blog. Wat probeert u te bereiken met het publiceren van uw blog?
  2. Maak een lijst met trefwoorden die uw industrie, producten of diensten beschrijven. Deze zijn ook van belang voor het creëren van een goede zoekmachine optimalisatie.
  3. Is er een specifiek branch-gerelateerd onderwerp waarover u of uw bedrijf kennis of expertise kan delen
  4. Wat wil uw doelgroep? Daar gaat het uiteindelijk allemaal om.

Denk na over de zaken waar uw doelgroep van wakker ligt.

Het aanbieden van onvoldoende content variatie

De meest boeiende blogs bieden inhoud aan hun lezers op vele manieren. Mensen vinden het leuk om informatie op een andere manier te consumeren en zonder variatie kunt u niet aan deze vraag voldoen. Maar hoe kunt u dit oplossen?

Denk outside the box en brainstorm over verschillende vormen van inhoud die u kunt maken voor uw blog. Een aantal ideeën hiervoor zijn: een animatiefilmpje maken, interviews houden, youtube filmpjes maken om uw kennis te delen en een infographic laten maken om bepaalde werkwijzen of feiten/cijfers duidelijker te maken.


Delen met anderen?

Ook gaan bloggen?

Wij helpen je graag op weg

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!