-

Zo maak je een pre-roll-advertentie die wél bekeken wordt

Je kent ze vast wel, de (vaak) irritante advertenties die verschijnen voordat je een video wilt gaan bekijken op bijvoorbeeld YouTube. Deel je je computer wel eens met anderen, dan is er ook nog kans dat je ineens reclame voor nagellak te zien krijgt voor je hardrockvideo. En dan moet je vaak ook nog eens minimaal vijf seconden blijven kijken voordat je ze (misschien) mag skippen! Deze filmpjes heten ook wel pre-roll-advertenties en kunnen een geweldig marketingmiddel zijn. Als je ze op de goede manier gebruikt tenminste…

Waar hebben we het over?

Pre-roll-video’s zijn een relatief nieuw voor de reclamewereld en het is dus nog een beetje uitvinden welke vorm, lengte en boodschap het beste werken voor de kijkers. Wat in ieder geval wél duidelijk is, is dat pre-roll-video’s wezenlijk anders zijn van gewone televisiereclame. Wat er dan precies anders moet, lees je hier:

#1 Je positie

Je moet er, als je een pre-roll advertentie wilt gaan maken, rekening mee houden dat niemand je video écht wil zien. Je doelgroep wil eigenlijk helemaal geen doelgroep zijn; als je nét op het punt staat om een video over zingende geiten te bekijken, dan wil je nu eenmaal geen storende reclame. Maar, in dat enkele geval dat je hem helemaal af kijkt en dus (vrijwillig) niet skipt, dan is hij ook écht noemenswaardig, of niet? Het kan dus wel, een pre-roll waar zowel een bedrijf als de klanten blij van worden. Maar alleen als hij nét even iets leuker, relevanter én interessanter is dan de video waar hij aan vooraf gaat. Bepaald geen gemakkelijke opgave, maar het is de investering zeker waard.

#2 Je wilt kliks, geen impressie

Je kunt een bedrijf zijn met een geweldige missie en visie, maar laten we eerlijk zijn: dat wil niemand horen in een pre-roll. De bedoeling van je video-advertentie is op dát moment indruk maken en op dát moment iets toevoegen voor de kijker. Dat is dus geen impressie van je gehele bedrijf. Zorg dus dat je pre-roll geen lang verhaal is met een boodschap, maar een filmpje dat blijft hangen. Een leuk tussendoortje in plaats van een uitleg van je product of dienst dus.

#3 Call-to-action

Het gaat bij pre-roll advertenties om de klik. Als je doelgroep je video bekijkt en er is geen mogelijkheid om door te klikken naar waar het echt om gaat (je bedrijf dus), heeft je pre-roll weinig zin. Een call-to-action-knop is die weg naar je website of facebook toe. Hierbij geldt ook dat je de klik moet verdienen en niet kunt opdringen aan de kijker, maar je moet ze wel (lang genoeg) de kans geven om te klikken op een knop aan het einde van je advertentie.

De sleutel tot succes

Een kort maar krachtig tussendoortje is dus de sleutel tot een succesvolle pre-roll advertentie. De bedoeling is om interessant genoeg zijn voor de kijker om je pre-roll op het scherm laten staan. De optie om te kunnen wegklikken moet voor je bedrijf dus juist geen beperking zijn, maar een extra uitdaging om nét iets meer te vragen van jezelf.


Delen met anderen?

Ook een pre-roll-advertentie voor je bedrijf?

Neem contact met ons op!

Recente oppeppers

De staat van videomarketing in 2018 - Peppermint Media
- Bouke te Pas

De staat van videomarketing in 2018

Voor merken, bedrijven en organisaties is het belangrijker dan ooit om échte verhalen te vertellen. Videomarketing is een zeer effectieve strategie en storytelling is dé manier om dit extra kracht bij te zetten. Maar het begrip storytelling lijkt inmiddels ook gebruikt te worden als hippe term om het wekelijkse marketingoverleg mee te verrijken. Dus, laten…

Lees deze oppepper!
Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden? - Peppermint Media
- Bouke te Pas

Zeg slimmerik, let je een beetje op je mooie woorden?

Heb jij ook wel eens input van een inhoudsdeskundige uit jouw organisatie gevraagd voor een nieuwsbrief, blog, script of ander soort content? En werd dit zo’n ingewikkeld verhaal dat je niet zo goed meer wist hoe je dit naar concrete output kon vertalen? Je bent zeker niet de enige. Iedereen heeft wel iemand in zijn…

Lees deze oppepper!