Startup branding: logo ontwerp en branding met onze Startcapsule
Lanceer je startup met een boost! 🚀
Reality check: je wilt professionele branding en een passende visuele identiteit voor je startup. Maar: het proces is traag en de kosten lopen al snel uit de hand. Jij snapt dat je geld moet verdienen met je bedrijf. Niet met je logo... Wij lossen dat op:
- Professioneel logo, huisstijl en visuele identiteit voor jouw startup
- Klaar binnen 10 dagen, voor een vaste prijs
Branding voor startups is te ingewikkeld gemaakt. Wij maken het weer simpel.
De branding van jouw startup moet kloppen. Maar als startup weet je nooit wanneer het 'echt' klopt. Sterker nog: je logo een tintje lichter of donkerder gaat echt geen verschil maken. Juist in de startup-fase moet je dit onderdeel effectief en efficient aanpakken.
Binnen 10 dagen
Een effectieve manier om snel resultaat te krijgen.
Vaste prijs
Voor een vast bedrag weet je precies wat je krijgt.
100% Tevredenheid
Wij garanderen volledige tevredenheid. Echt.
Huisstijl ontwerp voor startups is lastig...
De oplossing voor frisse branding voor je startup.
Onze methode bestaat uit 4 stappen waarmee we jou in recordtijd (10 dagen, soms sneller) helpen aan een visuele identiteit voor je startup. Belangrijkste woord: samenwerking. Of eigenlijk twee woorden: intensieve samenwerking.
Jouw branding.
Ranzendsnel.
De focus van onze aanpak ligt op snel resultaat. We gebruiken effectieve concepten en bewezen middelen om het tempo erin te houden en een visuele identiteit te maken waarmee je snel verder kan.
Van een goed idee naar een ijzersterke uitvoering in recordtijd.
De aanpak voor jouw branding
De Startcapsule bestaat uit 4 stappen. Het is een nauwe samenwerking tussen jouw team en ons team. Daarmee garanderen we resultaat binnen 10 dagen.
Stap 1: Meeting en briefing
De eerste stap is een online strategische sessie om daarin te bespreken wat je bedrijf gaat doen en wat je wilt uitstralen.
- We doorlopen gezamenlijk de Brand Check om alle onderdelen van je bedrijf effectief onder de loep te nemen.
- Uitkomst van deze sessie: duidelijkheid en een concreet stappenplan.
📅 Online sessie: 30 - 60 minuten
Stap 2: Designrichtingen
Op basis van de inzichten uit Brand Check gaan onze designers aan het werk. Hierbij maken we 3 voorstellen voor een passende, eigentijdse visuele identiteit voor jouw bedrijf.
- Logo (3 voorstellen)
- Kleurenpallet (3 voorstellen)
- Typografie (3 voorstellen)
- Beeldtaal/illustraties/fotografie (3 voorstellen)
Dit is volledig maatwerk en de drie voorstellen zullen alle 3 bij je startup aansluiten.
📅 Doorlooptijd: 4 werkdagen
Stap 3: Presentatie en keuze
Tijdens deze online sessie presenteren we de 3 conceptrichtingen aan je, inclusief een goed onderbouwde uitleg.
Nu wordt het spannend, dit is namelijk het moment om een keuze te maken. Je kunt er vanuit gaan dat alle 3 richtingen bij je organisatie passen, maar toch zijn ze nét even anders. De vraag is dus vooral: ga je voor de 'Fris', 'Hot' of 'Spicy'? 😉
📅 Sessie: 30 - 60 min.
Stap 4: Uitwerking en oplevering
Na het maken van je keuze uit stap 3 worden alle middelen uitgewerkt. Dat betekent dat we alle onderdelen tot in de puntjes uitwerken en heb je binnen 10 dagen jouw volledige rebranding kunnen realiseren.
- Logo
- Kleurenpallet
- Typografie
- Beeldtaal/illustraties/fotografie
- Social Media-template voor posts
- Social Media-profiel banners
📅 Doorlooptijd: 5 dagen
Werk samen met ons aan je beste startup branding.
Waar wacht je op?
Dit is het moment om actie te ondernemen. De eerste stap van de nieuwe uitstraling van je startup. Die begint vandaag.
Vragen en antwoorden
Ja! Door onze ervaring weten we wat de meest effectieve werkwijze is om designproblemen (of: uitdagingen) op te lossen. Ons proces is simpelweg gericht op vooruitgang. Combineer dat met topontwerpers en je hebt het juiste recept voor een ijzersterke rebranding.
Er is geen beperking op het aantal revisies/aanpassingen. We doen zoveel aanpassingen als je wilt, zolang het past binnen de afgesproken tijd. Met andere woorden: we werken 10 dagen heel intensief samen en in die 10 dagen kan er dus ook heel veel.
Kanttekening: design is ons vak en we zetten al onze expertise in om het beste uit jouw rebranding te halen. We luisteren naar je feedback maar we zullen het niet klakkeloos overnemen. We willen dat je ons inhuurt vanwege onze expertise en ervaring, niet alleen als 'uitvoerders' van jouw idee.
Mocht dit ooit gebeuren (hint: misschien ben je de eerste!), dan zijn er twee mogelijkheden:
1. We rekken de totale projectlengte wat op en vragen in ruil daarvoor een aanvullend budget van €500,- waarbij we minimaal 2 extra logo-voorstellen maken.
2. Annuleer de opdracht en betaal niet de resterende 50%. Kies je voor deze optie dan is het niet mogelijk om de eerder gemaakte ontwerpen te gebruiken.
Nog even ter verduidelijking: ons proces is er volledig op gericht om de best mogelijke branding te ontwerpen voor je. We starten altijd met een 1:1 gesprek tijdens onze Brand Check. Hierin bespreken we alle wensen en eisen (en meer). Dus de kans is heel klein (echt héél klein) dat we elkaar niet begrepen hebben.
Ja. Maar: het is niet slim.
Wij geloven in kwaliteit boven kwantiteit. Een rebranding vraagt om een goede voorbereiding, goede vragen stellen, goede antwoorden krijgen, onderzoek doen en dan natuurlijk nog het creatieve proces. Onze ervaring is dat 10 werkdagen de 'sweet spot' is voor effectief, efficient en kwaliteit goed werk.
Ja. En dat past op 1 A4-tje!
Om te zorgen dat we allebei hetzelfde doel voor ogen hebben is er een klein contract. Hierin staat de tijdlijn, de deliverables en het afgesproken bedrag. Ook staat hier alles in over het auteursrecht en wat we verder van elkaar mogen verwachten.
Bij aanvang van de opdracht sturen we je het contract toe. Na ondertekening is de opdracht officieel en gaan we van start!
Het begint allemaal bij de strategische sessie die we de Brand Check noemen. Hierbij stellen we (veel) vragen om erachter te komen wat je precies wilt uitstralen met je bedrijf (en waarom). Dit geeft ons een duidelijke richting voor het creatieve concept en de ontwerpvoorstellen.
We willen graag begrijpen wat je bedrijf doet, wie je concurrenten zijn, waarom jouw bedrijf anders/beter is en natuurlijk wat je wilt bereiken.
Hoe meer informatie je ons kunt geven, hoe beter. Dat geldt ook voor marketingmateriaal dat je al hebt: alles dat ons kan helpen om een goed beeld te vormen van je bedrijf is welkom.
De 10 werkdagen zijn zo ingericht dat we heel effectief kunnen werken. Een belangrijk aspect daarvan ben jij. Dit betekent dat we van jou verwachten dat je tijdens die 10 dagen beschikbaar bent om onze voorstellen te bekjiken, er met ons over te praten (hoeft niet altijd lang te duren hoor) en ons feedback te geven binnen de gestelde tijdslijnen.
De betaling is in twee delen:
- 50% bij aanvang van de opdracht
- 50% bij afronding en oplevering
Voordat we de startdatum bepalen krijg je het contract (geen zorgen, het past op 1 A4-tje) en betaal je de eerste 50%.
Op de dag van de afronding/aflevering betaal je de resterende 50% en sturen we je alle ontwerpbestanden.
Dat hangt af van je doel. Meestal is het slim om direct je nieuwe logo en identiteit door te voeren op je website, je social media-accounts, je pitch deck, e-mailhandtekening, briefpapier, etc.
Zorg ook dat je teamleden toegang krijgen tot deze nieuwe bestanden en ook de nieuwe Brand Guide waarin de huisstijl-richtlijnen staan.
Dat kan! Je kunt Peppermint Media inschakelen voor al je ontwerpen. Dit kunnen we bespreken tijdens de Brand Check (de eerste online sessie) of neem direct contact met ons op zodat we je verdere wensen kunnen bespreken.
Laat ons je helpen met je startup branding
Wij reageren binnen een werkdag. Spoedje? Bel dan 024 - 845 99 54