B2B Contentmarketing 101

Contentmarketing voor B2B: een compact stappenplan

Een goede contentstrategie (of de lange versie: contentmarketingstrategie) is essentieel voor B2B. Het gaat je o.a. helpen om nieuwe klanten aan te trekken en meer naamsbekendheid op te bouwen.

Door informatieve en waardevolle content te creëren kun je jouw bedrijf positioneren als thought leader in jouw specifieke branche én potentiële klanten aanmoedigen om meer te weten te komen over jouw product, dienst of bedrijf.

Een goede contentstrategie is het verschil tussen een pro en een amateur. Een pro denkt na over de 'waarom',  de 'hoe', de 'wat', de 'waar', etc. Ja, dat is meer werk. En dat is één van de redenen dat deze stap vaak wordt overgeslagen.

Ook een B2B contentstrategie maken? Wij helpen je met een eenvoudig maar effectief stappenplan.

      
Introductie

Het belang van een goede content voor jouw bedrijf

Een contentstrategie is vaak het meest verwarrende van B2B marketing. De belangrijkste reden: er wordt al snel gedacht dat een contentstrategie enorm uitgebreid is (of moet zijn), dat het heel veel geld en energie kost om dit op te zetten en dat het maanden (of soms zelfs jaren) duurt om er resultaat mee te behalen. Maar je raadt het al: dat is niet zo.

Wat wel enorm belangrijk is: dat er in ieder geval een strategie is! Een strategie is het grote verschil tussen 'gewoon' beginnen en een doordacht plan hebben met een duidelijk doel voor ogen.

Voor we je gaan vertellen op welke manier je jouw bedrijf een flinke contentboost kan geven, gaan we eerst even terug naar de essentie.

Wat is de definitie van contentmarketing?

De definitie van contentmarketing verschilt nogal en dat is logisch: het ligt er namelijk volledig aan in welke context je contentmarketing gaat inzetten. Daarover later meer. Tijdens het schrijven van deze handleiding heb ik de volgende definitie bedacht. Misschien heb je er iets aan:

👉 Contentmarketing is een relevante en nuttige manier van marketing waarmee je de interesse wekt van je specifieke doelgroep, hen helpt om hun problemen op te lossen en hun vragen te beantwoorden, zodat je gezien wordt als een betrouwbare, waardevolle bron. Hierdoor krijg je vertrouwen van je doelgroep en dit kan er uiteindelijk voor zorgen dat zij jouw nieuwe klant worden. 

Wat zijn de voordelen van contentmarketing?

Vergeleken met traditionele advertising zorgt het inzetten van relevante content voor meer interactie met bestaande klanten.

Contentmarketing B2B - content

Daarnaast trekt inbound marketing vaak meer leads aan omdat de potentiële klant zelf kan bepalen hoe, waar en wanneer hij/zij interactie heeft met jouw merk.

In B2B betekent deze benadering wel een lange adem hebben. Content als onderdeel van de totale marketingmix vraagt om geduld.

Conversie verhogen voor jouw bedrijf

Een belangrijk voordeel van een goede content marketing strategie is dat het verkeer naar je website verbetert en dat de conversie omhoog gaat.

Allemaal voordelen dus, maar: hoe begin je? Wat zijn de juiste stappen voor jouw contentstrategie?

Voor ons is het heel simpel: begin zo eenvoudig mogelijk.

👉 Veel marketeers leggen de lat ontzettend hoog voor zichzelf. Ze willen de concurrentie aftroeven, zoekmachines te slim af zijn, interactie hebben via alle mogelijke kanalen en dan ondertussen ook nog het e-mailadres van een prospect bemachtigen. Mooi bedacht, maar zo werkt het niet.

B2B marketing voor de lange termijn

Het inzetten van contentmarketing voor een specifieke B2B doelgroep is een spel voor de lange termijn. Sterker nog: marketing in het algemeen is een spel van de lange termijn.

Maar: het werkt, dus wij helpen je graag verder om op een simpele manier een content marketing strategie op te stellen die zorgt voor nieuwe content, meer leads aantrekt en potentiële klanten het vertrouwen geeft dat jij dé autoriteit bent binnen je vakgebied.

Goed nieuws: het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Peppermint Media zet graag de belangrijkste stappen voor je op een rijtje zodat ook jouw bedrijf een effectieve en efficiente contentmarketingstrategie kan uitvoeren.

Nog 2 voordelen contentmarketing

Voor we echt beginnen nog twee voordelen van contentmarketing, gewoon omdat het kan:

Contentmarketing bespaart je geld

Simpel. Het kost je stukken minder dan adverteren. Hoe? Bij adverteren betaal je per click of view. Is je campagne stopgezet, dan is je advertentie weg. Bij contentmarketing investeer je eenmalig in een middel en dat blijft voor altijd zichtbaar. En voor de critici: het klopt dat je niet van tevoren weet wat content je gaat opleveren, maar dat weet je van je advertenties ook niet..

En wat dacht je van co-marketing: samenwerken met andere bedrijven om je marketing te versterken en zo meer resultaat te behalen. Essentieel voor je contentstrategie. Meer uitleg over co-marketing? In deze blogpost vertellen we er alles over.

Het is de meest krachtige manier van marketing omdat het stapelt.

Doordat je content blijft bestaan zorgt nieuwe content ervoor dat er in totaal dus meer content is. Je wisselt namelijk niet een advertentie voor een andere advertentie, maar stapelt een blogbericht op een ander blogbericht op een andere infographic, op een andere video. Elke investering in nieuwe content, zorgt er dus voor dat die content een aanvulling wordt op je bestaande content. Zo bouw je langzaam maar zeker aan jouw contentmachine.

    
Stap 1

Doelstellingen bepalen voor jouw B2B contentmarketingstrategie

Stap 1 is ontzettend logisch maar wordt vaak vergeten: het bepalen van het doel van jouw content.

Blijkbaar willen 'wij marketeers' liever meteen iets maken dan dat we nadenken over de 'waarom'. Toch is het essentieel om echt eerst even stil te staan bij de doelstellingen voordat je begint met contentmarketing.

Duidelijkheid over wat je met je bedrijf wilt bereiken en waar je nu staat

Om je plan uit te stippelen naar je doel moet je eerst weten waar je nu bent. Dat zal ik even toelichten.

👉 Als je doel is om over 2 jaar marktleider te zijn met je bedrijf, dan zegt me dat helemaal niks. Het klinkt natuurlijk goed, maar het zegt me niks. Dus moet je weten hoe je markt er uitziet. Wat is het speelveld? Wanneer ben je marktleider? En net zo belangrijk: waar ben je nu? Hoeveel klanten heb je? Moet dit x 10 om marktleider te kunnen worden? X 100? X 10.000? Zonder je punt A (waar je nu bent) en punt B (waar je naartoe wilt), kunnen we geen route uitstippelen. Dus wees duidelijk voor jezelf. En heel eerlijk.

Confronterend? Ja, soms. Noodzakelijk? Ja. Hou het dus bij de feiten en bekijk deze zonder emotie. Rauwe feiten geven duidelijkheid en dat is het vertrekpunt voor elke stap in onze researchfase.

Contentmarketing is specifiek

Een goede content marketing strategie biedt veel toegevoegde waarde en gaat in op een specifiek probleem, een specifieke vraag of angst die de doelgroep heeft.

Veel bedrijven beginnen met een blog en gaan dan over op andere vormen van content marketing.

Veelvoorkomende doelen voor bedrijven als het gaat om content:

  • Verhogen van de online zichtbaarheid: meer verkeer naar de site via SEO

  • Werken aan de autoriteit van de site, van het bedrijf of de specifieke software

  • Verhogen van de merkbekenheid

  • Vertrouwen opbouwen door expertise aan te tonen, bekend worden als expert op het gebied

  • Meer verschillende soorten leads aantrekken

  • Het boeken van demo's en kennismakingsgesprekken

Elke fase van de buyer journey

Bepaal goed welk doel hoort bij welke fase van de buyer journey. Alleen dan kun je content gaan maken die ook echt waarde gaat toevoegen.

Is je doel meer meetings? Meer calls? Meer naamsbekenheid? Meer autoriteit opbouwen? Denk er goed over na.

👉 Wij zijn een grote voorstander van 'The Rule of 1' om te beginnen: kies 1 doel voor 1 doelgroep met 1 boodschap via 1 kanaal/platform. Dat maakt het begin echt eenvoudiger. Uitbreiden kan altijd nog.

Goede contentmarketing vraagt van marketeers om eens rustig te gaan zitten en na te denken voordat er iets gemaakt wordt.

Actie: bepaal wat je wilt bereiken met je bedrijf in de komende 6-12 maanden. 

✅ Actie: bepaal wat Marketing moet bereiken in de komende 6-12 maanden.

Extra content

   
Stap 2

Bepaal je doelgroep: potentiële klanten, bestaande klanten, toekomstige partners

Net zo'n open deur als stap 1, maar ook vaak vergeten: glashelder hebben wie je specifieke doelgroep is. Als je dat namelijk weet, weet je ook welke content waardevol is voor wie.

Vragen om je doelgroep te bepalen

  • Wie is je potentiële klant?

  • Welke pijnpunten hebben je prospects?

  • Waarom is jouw product of dienst dé oplossing voor hun pijnpunten?

  • Welke vragen heeft jouw doelgroep over hun (specifieke) branche die jij zou kunnen beantwoorden?

  • Naar welke antwoorden of oplossingen zoekt je doelgroep? Hoe zou jouw product of dienst hun vragen kunnen beantwoorden?

  • Welke vragen zouden mogelijke partners (affiliates, resellers, joint ventures) hebben? Vergeet ook die doelgroep niet!

Opstellen van buyer persona's

Maak serieus werk van het opstellen van buyer persona's. Er zijn veel voorstanders én tegenstanders van buyer persona's. Of je het nou wel of niet eens bent met de gedachte erachter: het zorgt wel voor een duidelijk beeld van je doelgroep en maakt het eenvoudiger om gericht contentmarketing in te zetten voor jouw bedrijf.

Contentmarketing persona B2B

Stel dus duidelijke profielen op van je doelgroep. Maak het niet te ingewikkeld, maar zorg gewoon dat je duidelijk hebt tegen wie je praat.

Actie: stel je persona's op: naam, leeftijd, functie, eigenschappen, uitdagingen/problemen. Kijk naar interesse, mening en activiteit. Daar zit het 'goud' voor de content die je uiteindelijk gaat maken.

Extra content:

   
Stap 3

Denk na over de buyer journey en de bijbehorende soorten content

Voordat je een strategie gaat opstellen is het belangrijk om eerst eens te gaan nadenken over de soorten content die je wilt gaan maken maar ook wat realistisch is qua budget, vaardigheden, tijd, etc. Bloggen is laagdrempelig en een goede manier om te starten maar er zijn nog zoveel andere soorten!

Visuele antwoorden vragen om visuele content marketing

Verwacht je dat een deel van je publiek graag visuele antwoorden wil? Willen ze daadwerkelijk zien hoe je software werkt? Dan is videomarketing essentieel. Er zijn vele soorten video's die je kunt inzetten voor jouw bedrijf en die absoluut waarde gaan toevoegen.

Maar denk ook eens aan infographics of simpelweg meer illustraties of foto's. Het hoeft dus niet altijd allemaal uitgeschreven te worden. Zorg dat het passend is bij de (mogelijke) vraag.

Soorten content: wat is haalbaar?

Wat zijn de vaardigheden die je binnen jouw organisatie beschikbaar hebt? Hoeveel capaciteit heb je beschikbaar?

Het bedenken van een blogbericht is iets anders dan het schrijven ervan. En een longread schrijven is weer totaal anders dan een snelle blogpost over een actueel onderwerp.

Infographics, video's, presentaties, podcasts, webinars, blogs: de mogelijkheden zijn eindeloos om nuttige informatie te delen. Het begint natuurlijk bij je doelgroep maar ook:

Het budget voor jouw contentmarketingstrategie

Het is vaak in eerste instantie moeilijk om een budget te bepalen voor de contentmarketingstrategie van jouw softwarebedrijf.

Er is geen gouden regel om een exact bedrag te kunnen bepalen, dus dit wordt voor een groot deel ook een kwestie van uitproberen.

Kijk nog eens kritisch naar punt 1 (je doelstellingen bepalen) en neem vanuit die doelstelling een beslissing over het budget.

Wat ook goed werkt is een vast bedrag te reserveren voor een pilot. Trek een bedrag uit voor bijvoorbeeld 6 maanden en kijk gedurende deze periode kritisch of dit voldoende is voor je ambities.

Content marketing budget

Content van je concurrentie

Wat voor content maken concurrenten? We zijn er geen voorstander van om de concurrent na te gaan doen. Wat wel goed werkt is te achterhalen wat hun strategie is en welke relevante informatie zij delen.

Zie je dat de video's op hun YouTube-kanaal populair zijn? Analyseer deze dan en bepaal of dit voor jouw bedrijf ook zou kunnen werken.

Publiceren ze whitepapers? E-books? Infographics? Lees die dan en kijk welke andere invalshoek jouw bedrijf zou kunnen kiezen.

Verder kijken dan online marketing

Out-of-the box tip: denk verder dan webinars, artikelen, blogs of e-books. Denk ook eens aan offline middelen zoals bijvoorbeeld een relatiemagazine of evenement.

B2B Contentmarketing hoeft echt niet alleen online marketing te zijn. Jouw doelgroep is ook offline geïnteresseerd in jouw bedrijf, dus het zou je zomaar nieuwe leads op kunnen leveren door ook offline content te creëren.

🎓 Rand Fishkin van SparkToro vergeleek contentmarketing met een spaarrekening. Door goede content komt je doelgroep in aanraking met je merk. Elke keer dat ze ermee in aanraking komen, wordt het banksaldo een beetje positiever. Maar je moet blijven sparen totdat je genoeg credits hebt opgebouwd. Uiteindelijk zullen mensen je vertrouwen. Dan gaan ze over tot actie en maken ze de volgende stap in de funnel of customer journey.
   
Stap 4

Doe een trefwoordenonderzoek voor waardevolle content

Als het goed is ben je nu op een punt gekomen waarbij je een goed idee hebt van wat voor soort content je wilt maken, voor welke doelgroep en natuurlijk wat je uiteindelijke doel is hiermee.

Trefwoordenonderzoek voor jouw content

Dan wordt het nu tijd om een keyword-onderzoek, ookwel zoekwoordenonderzoek of trefwoordenonderzoek te doen.

Ook als is het misschien niet je doel om content te maken die helemaal gericht is op SEO, dan nog is een trefwoordenonderzoek een mooie manier om onderwerpen te bepalen voor je content.

En uiteraard is het wel belangrijk dat je geschreven content goed vindbaar is via zoekmachines.

Alle middelen die je inzet zijn natuurlijk belangrijk maar goede inbound marketing draait om het inzetten van verschillende kanalen. Blogs blijven daarbij een belangrijke bron voor de traffic naar je website.

Keyword onderzoek: verzin snel goede ideeën

  • Maak een lijst met alle 'grote' onderwerpen waar je content voor wilt maken en wat het eerste is dat mensen associëren met jouw bedrijf. Voorbeeld voor een SaaS-bedrijf: boekhoudsoftware, facturatieprogramma, online boekhouden, etc.

  • Maak nu een tweede lijstje met alle intenties rondom jouw onderwerp. Dus bijvoorbeeld: kopen, kosten, functionaliteiten, demo, trial, beste, etc.

  • Combineer die twee lijsten. Dit kan ook automatisch via: https://www.toptal.com/marketing/mergewords 

  • Zo heb je direct een kickstart met ideeën. Invalshoeken voor je verschillende blogs zouden dan kunnen zijn: beste facturatieprogramma, kosten boekhoudsoftware, etc. Let op: dit zijn startpunten en zeker geen titels. Het produceren van content kost tijd dus geef jouw blogs de aandacht die ze verdienen.

Hou de focus op de buyer journey en customer journey

Zoals je zult zien in jouw resultatenlijstje heeft elk idee een specifieke plek in de buyer journey. Het is dus belangrijk dat je weet op welke doelgroep elk onderwerp bericht gericht is en wat het einddoel is. 

Content buyer journey B2B

Andere goede tool voor contentideeen is askthepublic.com Wellicht niet toepasbaar voor alle onderwerpen, maar het geeft wel een goed beeld van het soort vragen rondom jouw specifieke onderwerp.

SEO voor B2B

Is het je doel om vooral vindbaar te zijn door content te publiceren? Dan is het natuurlijk extra belangrijk om aandacht te besteden aan de keywords. SEO voor B2B is een wereld op zich en de spelregels van de zoekmachines veranderen voortdurend. Het hoeft ook niet allemaal meteen heel complex te zijn, begin gewoon simpel:

Long tail

Kijk verder dan alleen enkele zoekwoorden en richt je ook op de long tail, oftewel: zinnen. In het geval van ons betekent dat bijvoorbeeld 'Contentstrategie' maar ook 'Contentstrategie voor B2B'.

Fase in de buyer journey

Let goed op het specifieke doel van je doelgroep. Waar bevinden zij zich in de buyer journey en wát willen ze weten?

Prijzen communiceren of niet?

Het meest gezochte trefwoord rondom een softwareproduct is vaak de prijs. Mensen willen simpelweg duidelijkheid en dat geldt mogelijk ook voor jouw product of dienst. Heb je geen mogelijkheid om concrete prijzen te communiceren, leg dit dan uit en vertel ook meteen voor welk type bedrijf jouw product of dienst geschikt is. Voorbeeld: onze software is volledig afgestemd op de doelen en wensen van jouw organisatie. Wij werken voornamelijk voor bedrijven met minimaal 150 gebruikers.

Video SEO

De vindbaarheid van je product, dienst of bedrijf vergroten? Dan is video SEO wellicht ook een logische stap. Weet je niet zeker hoe je video SEO moet gebruiken of weet je nog niet precies hoe het werkt? Dit artikel is voor jou!

Extra content:

   
Stap 5

Stel een contentkalender op

Hoe vaak wil je content delen? Consistentie is het toverwoord in een goede contentstrategie en dat is waar het vaak mis gaat. Er wordt enthousiast begonnen, maar uiteindelijk verwatert de contentproductie.

Contentkalender voor overzicht en duidelijkheid

Een contentkalender is een goede stok achter de deur. Mits iedereen zich er aan houdt natuurlijk. Door het opstellen van een contentkalender ben je strategisch bezig in plaats van ad hoc. Neem er dus de tijd voor.

Kijk ook naar themadagen, feestdagen, evenementen, etc. Kun je daar op inspelen met jouw bedrijf?

👉 Actie: stel een eenvoudige contentkalender op en zie het als een projectplanning voor je contentteam.

Trek minimaal een dag uit om deze contentkalender op te stellen. Wij zien vaak gebeuren dat er 'even snel' een kalender wordt opgesteld (of helemaal geen) waardoor er geen consistente aanpak is. Mocht je het nog niet doorhebben: het toverwoord in de hele contentstrategie is consistentie...

🎁 Mail ons voor een gratis template voor jouw B2B contentkalender.

Tip!

Gratis template voor jouw contentkalender voor 2023? Mail ons!
   
Stap 6

Content maken

Dan nu het leukste deel: content maken voor jouw bedrijf! Hier gaan we als contentmarketingbureau natuurlijk in andere artikelen nog veel verder op in. Onze tip: probeer het zo simpel mogelijk te houden, vooral als je net begint of als je budget beperkt is.

De kickstart

Een effectieve manier die wij vaak adviseren aan onze opdrachtgevers is:

  • Bepaal wat je wilt bereiken met deze content: dit heb je natuurlijk al glashelder (hopelijk) maar het is goed om dit weer even duidelijk te geven.
  • Bepaal het thema van je content: wees zo specifiek mogelijk. Is het een vergelijking tussen jouw software en andere leveranciers? Is het een 'how to'? Is het gericht op de strategie van jouw klant? 
  • Bepaal in welke vorm je deze content wilt maken: afhankelijk van je doel, het thema en het budget ga je bepalen wat de vorm is waarin je deze content gaat aanbieden. Wordt het een blog? Infographic? Ga je video's inzetten?
  • Bepaal welke bron(nen) je hiervoor nodig hebt: is alle informatie al intern aanwezig? Heb je experts van buitenaf nodig? Wil je hiervoor klanten interviewen? Bepaal dit in een vroeg stadium omdat het de productie van je content een stuk effectiever kan maken.

Samenwerken aan content

Het intern maken van content kan een enorme boost geven aan de team spirit. Het is namelijk een leuke manier om meer te weten te komen over je collega's en op een andere manier te gaan samenwerken.

Het maken van content is een creatieve bezigheid met een zakelijke inslag en dit haalt vaak andere vaardigheden bij je collega's naar boven. Verdeel de taken binnen een team dus ook zodat het past bij je teamleden. Heb je échte out-of-the-box denkers in jouw team? Laat ze ideeën bedenken voor het hele jaar.

👉 Heb je mensen in je team die goed kunnen schrijven? Laat ze vast beginnen aan je volgende blogbericht of publicatie. Het hoeft niet meteen perfect te zijn. Doel is het omzetten van de kennis in hun hoofd naar een artikel.

Een goede manier om te achterhalen wat de beste dynamiek is om intern een content-team samen te stellen is om eerst samen te gaan brainstormen. Je zult dan snel zien dat sommigen overlopen van de ideeën en anderen wellicht meer 'volgend' zijn en goed zijn in het uitvoeren. Beide soorten heb je nodig voor het maken van goede content.

Uitbesteden van contentmarketing

Als het gaat om het maken van boeiende, informatieve en overtuigende zakelijke content, kiezen veel bedrijven ervoor dit uit te besteden aan een gespecialiseerd contentmarketingbureau. De voordelen daarvan zijn legio:

  1. Door uit te besteden kun je je richten op je kernactiviteiten
  2. Je krijgt toegang tot deskundige contentmakers van hoge kwaliteit
  3. Het kan effectiever zijn voor je budget dan het inzetten van eigen personeel
  4. Je krijgt een breder scala aan soorten content en stijlen
  5. Je profiteert van de ervaring en kennis van een bureau met ervaring in de sector.

Wij zien vaak dat een hybride manier goed werkt: een team binnen een bedrijf dat ideeën/onderwerpen bedenkt en wij die aansluiten om dit naar een hoger plan te brengen door deze content te produceren.

Zorg er altijd voor dat het doel een hechte samenwerking is. Een goed bureau zal jouw bedrijfsdoelen net zo belangrijk nemen als jijzelf.

Content met karakter

Hoewel B2B-content vaak serieus is, wil dit niet zeggen dat het saai moet zijn. Stop wat karakter in je content. Schrijf met een scherp randje, zorg dat je designs net even wat meer opvallen, etc. Deze onderscheidende factor is net een extra schakeltje in je gehele strategie en positionering.

   
Stap 7

Verspreiden en meten

Als je content eenmaal gemaakt is, is het belangrijk om die zo effectief mogelijk te verspreiden. Dit omvat het delen van social media posts, het publiceren op je website, blog, YouTube, het versturen van e-mail naar je klanten en partners, en alles wat je nog meer kunt bedenken.

Resultaat van jouw content

Maar hoe weet je of je contentmarketing werkt? Die vraag kun je alleen beantwoorden als je jouw doelstellingen (zie punt 1) heel duidelijk hebt.

Scenario's:

- een LinkedIn-post kan misschien maar 10 likes hebben, maar toch onder de aandacht zijn gekomen bij een potentiële klant.

- jouw uitgebreide demovideo op YouTube is misschien wel honderden keren bekeken, maar zorgt verder niet voor conversie.

- de whitepaper waar je zoveel tijd in hebt gestopt wordt vaak gedownload van je website maar vooral door de verkeerde doelgroep.

Deze fictieve voorbeelden zijn misschien wat extreem, maar het komt absoluut voor. Wees dus niet bang om te experimenteren met content: het is een kwestie van proberen, aanpassen en opnieuw publiceren.

Uiteindelijk zullen er onderwerpen en middelen zijn die beter resultaat hebben dan anderen, zet daar vervolgens meer op in.

Het is dus een samenspel tussen data, onderbuikgevoel, proberen, aanpassen en weer meten.

   
Conclusie

Werkt contentmarketing voor B2B?

De grote vraag: werkt contentmarketing voor bedrijven? Om daar antwoord op te kunnen geven moet je dus wel bepalen welk resultaat je wilt.

Hou het in het begin simpel en wees er van bewust dat een contentstrategie een strategie is voor de lange termijn. Dan werkt contentmarketing ook zeker voor jouw bedrijf.

Het principe blijft dat je dit doet voor je potentiële klanten en prospects, niet voor jouw concurrentie. En oja: ook voor het communiceren met je bestaande klanten heb je content nodig dus dit zou ook onderdeel moeten zijn van je contentstrategie.

Denk diep en breed. Maar niet alles hoeft tegelijk.

Klaar om te starten? Met onze B2B Content Checklist heb je de belangrijkste acties op een rijtje staan.

Liever meteen de diepte in? Peppermint Media biedt je een gratis contentplan aan voor jouw bedrijf. Vraag dit hier aan.

Auteur(s):

Bouke-te-Pas-Peppermint-Media

Bouke te Pas

Contentstrateeg

Gerelateerde artikelen

Van ons contentmarketing blog

Blijf op de hoogte van de laatste tips en trends binnen de B2B contentmarketing.

8 fouten bij je B2B videomarketing (en de oplossing)

8 fouten bij je B2B videomarketing (en de oplossing)

januari 2023 6 min read
Maak van e-learnings een visueel feestje met animatie en graphics
Peppermint-elearning-visueel

Maak van e-learnings een visueel feestje met animatie en graphics

januari 2023 5 min read
Professionele salespresentatie maken met betere beelden

Professionele salespresentatie maken met betere beelden

december 2022 5 min read